PROJEKTY EDUKACYJNE  2016/2017

 

PROJEKT EDUKACYJNY "JAKIE SĄ PROBLEMY WSPÓŁCZESNEGO NASTOLATKA?"

 

Opiekun: Monika Jurczyk

Projekt wykonali: Iskra Amelia, Zuzanna Wójcicka, Karol Jaśkiewicz, Łukasz Marzec, Joanna Kreft

 

 

JAK POWINIEN ZACHOWYWAĆ SIĘ NASTOLATEK?

 

Chyba każdy dorosły człowiek zdaje sobie sprawę, jak trudno utrzymać młodzież w ryzach dobrego wychowania. Na szczęście nie chodzi o to, by wytresować młodego człowieka niczym pieska francuskiego. Po prostu istotne jest, by dziecko znało podstawowe zasady bon-tonu, idąc w gości i także na co dzień.

Wychodząc na przeciw potrzebom wychowawczym, dydaktycznym i opiekuńczym naszych uczniów zrealizowano w szkole projekt edukacyjny, który miał na celu uświadomić wychowankom konieczność zachowywania się zgodnie z zasadami „savoir-vivre”. Uczniowie w ciekawy i zabawny sposób przedstawili różne sytuacje życiowe, np. dotyczące kolejności wzajemnego przedstawiania osób, zachowania w miejscach publicznych czy etykiety stroju.

Projekt realizowany przez gimnazjalistów (Julia Frydel, Laura Lisicka, Ilona Riecke i Jessica Gębka pod opieką pań Eweliny Bas i Marzeny Szachniuk był prezentowany w piątek, 12 maja. Podczas prezentacji opiekun Samorządu Uczniowskiego pani Monika Jurczyk otrzymała poradnik pt. „Kodeks postępowania kulturalnego nastolatka”. Projekt zdobył aprobatę komisji – 21p. i gromkie brawa publiczności.

Pamiętajmy: bycie grzecznym, uprzejmym nic nas nie kosztuje i sprawia, że wszystkim żyje się lepiej i milej, a my zostaniemy pozytywnie zapamiętani przez otoczenie.

 

 

CZYM JEST BALET?

 

Tajemnice baletu zdradzili: Wojciech Miedziński, Karol Lempkowski, Marcin Zirotzki, Oliwier Halena, Jakub Chyła, Patryk Karpus, Patryk Daszkiewicz, Jan Płotka i Aleksander Szopa. Gimnazjaliści przedstawili definicję baletu, ubiór tancerza połączony z występami klasycznego baletu w wykonaniu Julii Itrich oraz mieszankę baletu z tańcem. Występ chłopców „baletnic”  wprowadził wszystkich w radosny nastrój.

 

 

JAK ZDROWO SIĘ ODŻYWIAĆ?

 

Celem kolejnego projektu było uświadomienie młodzieży jak ważne jest zdrowe odżywianie, co zawierają w sobie niektóre produkty i czym można zastąpić niezdrowe przekąski. W czasie prezentacji młodzież i nauczyciele byli częstowani owocami, warzywami i ciasteczkami owsianymi, które upiekli uczestnicy projektu. Realizujący zadanie: Wiktoria Bieniek, Oliwia Itrich, Karolina Religa, Agnieszka Kreft, Daria Dybowska i Dominik Samaryn.