PROJEKTY EDUKACYJNE
2012/2013 |
|
Uwaga!
1. Zapisy u opiekunów
projektu i wybór tematu do 30 września
2012 roku.
2. Projekty będą realizowane
w roku szkolnym 2012/2013 w klasach II.
3. Jeden zespół uczniowski
może liczyć od 3 do 6 uczniów.
Skład Komisji Oceniającej Projekty
Edukacyjne w roku szkolnym 2012/2013
1. Janina Madejowska
2. Beata Woszczyńska
3. Ks. Robert Mikulski
4. Marta Kajnowska
5. Joanna Jagodzińska
6. Marzena Szachniuk
7. Małgorzata Turek
8. Magdalena Bartelik
|
|
Lp. |
Opiekun projektu |
Temat projektu |
1. |
Leszek Fic |
Ile kosztuje samochód? |
2. |
Monika Grudzińska |
Dlaczego Polacy nie chcą uczyć się
języka niemieckiego? |
3. |
Marzena
Kietlińska-Antoniewicz |
Gwara, a język uczniowski |
4. |
Izabela Rejmak |
Efektowna chemia - pokazy |
5. |
Grażyna Braun-Rulewska |
Zauroczeni Japonią lub Myć się czy
wietrzyć? |
6. |
Elżbieta Frączek |
Czy znasz polskie tańce narodowe? |
7. |
Tomasz Antoszek |
Czy warto być harcerzem? |
8. |
Wioletta Nowakowska |
Morze Bałtyckie |
9. |
Janusz Stawrosiejko |
Ruch zatrzymany w kadrze |
10. |
Ewelina Bas |
Jak rozwijać zainteresowania
czytelnicze uczniów? Promocja biblioteki szkolnej i
miejskiej. |
|
|
Gwara, a język uczniowski |
|
23 maja
odbyła się prezentacja kolejnego projektu edukacyjnego, pt.
„Gwara, a język uczniowski.”, który wskazał na problem
zachwaszczania języka narodowego (ogólnego) slangiem różnych
grup społecznych. Był to wulgarna lekcja o prawdzie, że
uczniowie odnoszą się w sposób niekulturalny. Trzeba
pamiętać, o czym przypomniał nam prof. Miodek (Mikołaj
Trylewicz), że wulgaryzmy są nacechowane negatywnie i ludzie
szanujący siebie i nasz język nie powinni ich używać.
Projekt wywołał wiele emocji, gdyż był bardzo odważny co
podkreślali uczniowie i komisja. Podziwiali tych, którzy nie
bali się wypowiedzieć wulgaryzmy, aby uświadomić problem
współczesnej młodzieży i dorosłym. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Morze Bałtyckie |
|
|
|
|
|
Efektowna chemia -
pokazy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy znasz polskie tańce narodowe? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy warto być
harcerzem? |
|
|
|
|
|
|
|
Dlaczego Polacy nie
chcą uczyć się języka niemieckiego? |
|
Projekt gimnazjalny zaprezentowany przez
Oskara Sasina, Katarzynę Riecke, Aleksandrę Lisowską i Marię
Proniewską miał na celu obalenie stereotypów dotyczących
Polaków i Niemców. Zdaniem ankietowanych gimnazjalistów
warto uczyć się tego języka. W ich odczuciu wpływ na opinię
publiczną ma niemiecka historia, zwłaszcza w odniesieniu do
sprawy polskiej, a także nieco twarde brzmienie języka
niemieckiego. Opiekę nad projektem, który oceniono bardzo
wysoko sprawowała pani Monika Grudzińska. |
|
|
|
|
|
Zauroczeni Japonią? |
|
Uczniowie klas drugich w ramach
gimnazjalnych projektów edukacyjnych przygotowali
ciekawostki o kulturze Japonii. Zespół zadaniowy pod opieką
pani Grażyny Braun-Rulewskiej utworzyli: Małgosia Gwardyś, Karolina
Kotkowska, Mariusz Jędrzejewski, Florian Koniński,
Mikołaj Szczęsny i Jakub Gwizdała.
Młodzież zaprezentowała
kuchnię japońską, sztuki walki i znaną japońską sztukę rysowania
komiksów, z których powstają ANIME. Wszyscy uczniowie przed wejściem do
sali, gdzie odbywała się prezentacja musieli zdjąć buty. Buty
zdejmuje się w Japonii, w tym kraju to wręcz ceremonia.
Japończycy są zachwyceni, że Polacy ustosunkowują się do tej
tradycji, bo uznają to za poszanowanie ich obyczajów. Komisja
zaliczyła projekt i dała uczniom maksymalną liczbę punktów, tj.
21. |
|
|
|
Jak rozwijać
zainteresowania czytelnicze naszych uczniów? |
|
Uczennice z
klasy IIb w składzie: Wiktoria Kleina, Małgosia Gwardyś i
Karolina Kotkowska zrealizowały projekt edukacyjny dotyczący
rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród młodzieży
naszego gimnazjum. Projekt składał się z kilku etapów:
przeprowadzenia ankiety i jej analizy, opracowania
prezentacji multimedialnej o bibliotece szkolnej, nagrania
filmu z wywiadu z bibliotekarką MBP w Łebie
panią Beatą Czają i przedstawienia recenzji kilku ciekawych
książek oraz quizu wiedzy literackiej. Projekt został
zaliczony z maksymalną liczbą punktów. |
|
|
|
|
|
|
|
|