PROJEKTY EDUKACYJNE 2012/2013

 

Uwaga!

1. Zapisy u opiekunów projektu i wybór tematu do 30 września 2012 roku.

2. Projekty będą realizowane w roku szkolnym 2012/2013 w klasach II.

3. Jeden zespół uczniowski może liczyć od 3 do 6 uczniów.

 

Skład Komisji Oceniającej Projekty Edukacyjne w roku szkolnym 2012/2013

 

1. Janina Madejowska

2. Beata Woszczyńska

3. Ks. Robert Mikulski

4. Marta Kajnowska

5. Joanna Jagodzińska

6. Marzena Szachniuk

7. Małgorzata Turek

8. Magdalena Bartelik

 
Lp.

Opiekun projektu

Temat projektu

1. Leszek Fic Ile kosztuje samochód?
2. Monika Grudzińska Dlaczego Polacy nie chcą uczyć się języka niemieckiego?
3. Marzena Kietlińska-Antoniewicz Gwara, a język uczniowski
4. Izabela Rejmak Efektowna chemia - pokazy
5. Grażyna Braun-Rulewska Zauroczeni Japonią lub Myć się czy wietrzyć?
6. Elżbieta Frączek Czy znasz polskie tańce narodowe?
7. Tomasz Antoszek Czy warto być harcerzem?
8. Wioletta Nowakowska Morze Bałtyckie
9. Janusz Stawrosiejko Ruch zatrzymany w kadrze
10. Ewelina Bas Jak rozwijać zainteresowania czytelnicze uczniów? Promocja biblioteki szkolnej i miejskiej.
 

Gwara, a język uczniowski

 

23 maja odbyła się prezentacja kolejnego projektu edukacyjnego, pt. „Gwara, a język uczniowski.”, który wskazał na problem zachwaszczania języka narodowego (ogólnego) slangiem różnych grup społecznych. Był to wulgarna lekcja o prawdzie, że uczniowie odnoszą się w sposób niekulturalny. Trzeba pamiętać, o czym przypomniał nam prof. Miodek (Mikołaj Trylewicz), że wulgaryzmy są nacechowane negatywnie i ludzie szanujący siebie i nasz język nie powinni ich używać. Projekt wywołał wiele emocji, gdyż był bardzo odważny co podkreślali uczniowie i komisja. Podziwiali tych, którzy nie bali się wypowiedzieć wulgaryzmy, aby uświadomić problem współczesnej młodzieży i dorosłym.

 

 

 

 

 

Morze Bałtyckie

 

 

 

Efektowna chemia - pokazy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy znasz polskie tańce narodowe?

 

 

 

 

 

 

Czy warto być harcerzem?

 

 

 

 

Dlaczego Polacy nie chcą uczyć się języka niemieckiego?

 

Projekt gimnazjalny zaprezentowany przez Oskara Sasina, Katarzynę Riecke, Aleksandrę Lisowską i Marię Proniewską miał na celu obalenie stereotypów dotyczących Polaków i Niemców. Zdaniem ankietowanych gimnazjalistów warto uczyć się tego języka. W ich odczuciu wpływ na opinię publiczną ma niemiecka historia, zwłaszcza w odniesieniu do sprawy polskiej, a także nieco twarde brzmienie języka niemieckiego. Opiekę nad projektem, który oceniono bardzo wysoko sprawowała pani Monika Grudzińska.

 

 

 

Zauroczeni Japonią?

 

Uczniowie klas drugich w ramach gimnazjalnych projektów edukacyjnych przygotowali ciekawostki o kulturze Japonii. Zespół zadaniowy pod opieką pani Grażyny Braun-Rulewskiej utworzyli: Małgosia Gwardyś, Karolina Kotkowska, Mariusz Jędrzejewski, Florian Koniński, Mikołaj Szczęsny i Jakub Gwizdała. Młodzież zaprezentowała kuchnię japońską, sztuki walki i znaną japońską sztukę rysowania komiksów, z których powstają ANIME. Wszyscy uczniowie przed wejściem do sali, gdzie odbywała się prezentacja musieli zdjąć buty. Buty zdejmuje się w Japonii, w tym kraju to wręcz ceremonia. Japończycy są zachwyceni, że Polacy ustosunkowują się do tej tradycji, bo uznają to za poszanowanie ich obyczajów. Komisja zaliczyła projekt i dała uczniom maksymalną liczbę punktów, tj. 21.

 

 

Jak rozwijać zainteresowania czytelnicze naszych uczniów?

 

Uczennice z klasy IIb w składzie: Wiktoria Kleina, Małgosia Gwardyś i Karolina Kotkowska zrealizowały projekt edukacyjny dotyczący rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród młodzieży naszego gimnazjum. Projekt składał się z kilku etapów: przeprowadzenia ankiety i jej analizy, opracowania prezentacji multimedialnej o bibliotece szkolnej, nagrania filmu z wywiadu z bibliotekarką MBP w Łebie panią Beatą Czają i przedstawienia recenzji kilku ciekawych książek oraz quizu wiedzy literackiej. Projekt został zaliczony z maksymalną liczbą punktów.