PROJEKTY EDUKACYJNE 2011/2012
 

LP.

OPIEKUNOWIE PROJEKTU

TEMAT PROJEKTU

1.

Marzena Szachniuk

Jak zorganizować „Dzień Brytyjski” w naszej szkole?

2.

Joanna Jagodzińska

Jak to powiedzieć? Poradnik językowego savoir-vivr,u.

3.

Wiesław Baniak

Jak uczynić 3 Maja świętem radosnym?

4.

Wiesław Baniak

Jak motoryzacja wpływa na rozwój społeczeństwa?

5.

Wiesław Baniak

Gdzie kryje się historia?

6.

Ewelina Bas

W jaki sposób zmieniała się nasza szkoła w okresie 12 lat?

7.

Leszek Fic

Jak stać się świadomym inwestorem?

8.

Marzena Kietlińska-Antoniewicz

Jak powstaje scenariusz teatralny?

9.

Małgorzata Turek

Palenie jest niemodne i niezdrowe.

10.

Monika Rabka-Jóskowska

Book Club- tworzymy bajki dla dzieci w języku angielskim.

11.

Magdalena Bartelik

Symetrycznie czy chaotycznie wokół nas.

12.

Tomasz Antoszek

Jak wygląda dzień dzisiejszy Anglika mieszkającego w Londynie?

13.

Tomasz Antoszek

Czy młodzież może rozwijać swoje zainteresowania w naszym mieście?

14.

Izabela Rejmak

Kolorowy świat chemii – strącanie barwnych osadów substancji.

15.

Piotr Fugiel

Jak przygotować muzykę do musicalu?

16.

Elżbieta Frączek

Jak stworzyć choreografię?

17.

Grażyna Barun-Rulewska

Jak powstaje scenografia teatralna?

 

Uwaga!

 

1. Zapisy u opiekunów projektu i wybór tematu do 30 września 2011 roku.

 

2. Projekty będą realizowane w roku szkolnym 2011/2012 w klasach II i III w grupach międzyoddziałowych.

 

3. Jeden zespół uczniowski może liczyć od 3 do 6 uczniów.

 
 
SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI PROJEKTÓW 2011/2012
 
PALENIE JEST NIEMODNE I NIEZDROWE
 

25 stycznia 2012 roku członkowie zespołu zadaniowego w ramach projektu edukacyjnego pod kierownictwem pani Małgorzaty Turek omówili zagrożenia wynikające z palenia papierosów. Młodzież zaprezentowała wyniki badań w oparciu o przeprowadzone ankiety, analizę danych statystycznych, ciekawostki z Internetu czy fachową literaturę. Odwiedzili także Urząd Miejski w Łebie, by dowiedzieć się na temat projektu "Łeba wolna od dymu tytoniowego", do którego przystąpiło nasze miasto oraz Gdańsk i Kartuzy. Krótki wykład połączono z prezentacją multimedialną. Uczniowie udowodnili, że potrafią w swojej pracy wykorzystać narzędzia i środki technologii informacyjnej. Podczas pokazu uczestnicy projektu wystąpili w roli: nauczyciela, biernego palacza, obserwatora, artysty czy lekarza. Szkolna komisja ds. projektu przyznała za wykonane zadanie 21 punktów. Spektakl profilaktyczno-wychowawczy przygotowali: Marta Przytuła, Marta Juda, Karol Wójcik, Mateusz Gębka, Weronika Wiśniewska i Hubert Koniński. Plakat o tematyce antynikotynowej narysował Mateusz Gębka z klasy II a.

 
 
 
 
 
 
 
KOLOROWY ŚWIAT CHEMII - STRĄCANIE BARWNYCH OSADÓW SUBSTANCJI
 

25 stycznia 2012 roku grupa uczniów z kl. III a i III b pod opieką pani Izabeli Rejmak zaprezentowała wyniki swojej pracy nad projektem gimnazjalnym. Uczniowie dowiedli, że chemia jest ciekawą dziedziną wiedzy. Publiczność zachwyciły kolorowe osady i barwne "dymy" oraz umiejętność tworzenia roztworów. Podczas każdego pokazu uczniowie szczegółowo omawiali przebieg doświadczenia. Wkład pracy został zauważony przez szkolną komisję w składzie: Janina Madejowska, Beata Woszczyńska, Marta Kajnowska, Aleksandra Klein, Monika Grudzińska, Wioletta Nowakowska i Grażyna Braun-Rulewska. Projekt oceniono wysoko, bowiem przyznano maksymalną liczbę punktów, tj. 21. Zaangażowanie całego zespołu zadaniowego w realizację projektu zostanie wzięte pod uwagę w trakcie wystawienia oceny z zachowania. Projekt wykonali:  Karolina Rausz, Tomasz Kisielewski, Anna Kłobukowska, Wiktoria Konińska, Maja Barczyk i Monika Świderska.

 
 
 
 
 
JAK WYGLĄDA DZIEŃ DZISIEJSZY ANGLIKA MIESZKAJĄCEGO W LONDYNIE?
 

Harmonogram dnia Londyńczyka w formie prezentacji multimedialnej przedstawili uczniowie z klasy II a. Koordynatorem projektu był pan Tomasz Antoszek. Uczniowie Cezary Grabowski, Radosław Leśniak, Marcin Wilkos i Robert Wszeborowski po oficjalnym wystąpieniu przekazali prezentację projektu w wersji elektronicznej do biblioteki szkolnej. Projekt został wykonany na podstawie ankiet przeprowadzonych przez członków grupy przebywających w Londynie. Dużą pomocą w realizacji projektu była obserwacja życia codziennego mieszkańców Londynu. Wyjazd zorganizował 29 Zastęp Starszoharcerski "Amicus", kierowany przez Justynę Wszeborowską. Wszystkich zachwycił fotoreportaż w postaci wystawy zdjęć. Zdaniem uczniów i opiekuna projektu nasza młodzież odniosła wiele korzyści z realizacji tego zadania. Potrafią oni posługiwać się planami miast i ciągów komunikacyjnych, poszerzyli wiedzę o historii Londynu, a także przełamali barierę językową. Komisja oceniła pracę uczniów bardzo wysoko, przyznając 21 punktów.

 
 
 
JAK TO POWIEDZIEĆ? PORADNIK JĘZYKOWEGO SAVOIR-VIVR'U
 

Projekt edukacyjny pod kierunkiem pani Joanny Jagodzińskiej wykonali uczniowie z drugich i trzecich klas. Wykonawcy projektu Justyna Daszkiewicz, Mikołaj Grzywna, Julia Klawikowska, Martyna Kubis i Agnieszka Kubis dowiedli, że nasze maniery świadczą o nas samych. Osoba, która zna zasady savoir-vivr'u postrzegana jest jako obyta i kulturalna. Takim ludziom powierza się wysokie stanowiska, czy władzę. W opracowanym przez uczniów poradniku językowym znajdują się informacje jak należy zachować się w różnych sytuacjach i jak poprawnie stworzyć swoją wypowiedź. Po prezentacji poradnika na forum uczniowie przekazali materiały do biblioteki szkolnej, aby w przyszłości uniknąć popełniania gafy w różnych sytuacjach. Za wykonane zadanie przyznano 21 punktów.

 
 
 
JAK ZORGANIZOWAĆ ,,DZIEŃ BRYTYJSKI'' W NASZEJ SZKOLE?
 

Dzięki podjętym działaniom uczniowie poszerzyli naszą wiedzę o Wielkiej Brytanii z zakresu historii kultury, turystyki, zwyczajów, a nawet samego języka. Poznaliśmy wybitnych ludzi ze świata literatury, nauki i muzyki. Grupa projektowa przygotowała scenografię, prezentację multimedialną i arkusze służące do przeprowadzenia konkursów. Koordynatorem projektu była pani Marzena Szachniuk, a wykonawcami przedsięwzięcia: Martyna Ambrosiewicz, Klaudia Czaja, Nikola Smolińska, Eryk Kostrzewa i Arkadiusz Okenczyc. Za wykonane zadanie przyznano 21 punktów.

 
 
 
 
W JAKI SPOSÓB ZMIENIAŁA SIĘ NASZA SZKOŁA W OKRESIE 12 LAT?  
 

21 marca 2012 roku uczniowie klas trzecich zapoznali całą społeczność gimnazjum z historią szkoły. W ramach promocji naszej placówki w środowisku lokalnym i w poczuciu odpowiedzialności za pielęgnowanie tradycji szkolnych grupa zadaniowa opracowała folder reklamowy, prezentację multimedialną i wykonała makietę budynku szkoły. Ogromne zainteresowanie i żywą reakcję wzbudził pokaz multimedialny. Za pośrednictwem galerii zdjęć ukazujących działalność gimnazjum, wróciliśmy wspomnieniami do miłych chwil.  Wykonawcy projektu: Magdalena Woronowska, Mateusz Podolak, Kamil Maszkiewski i Łukasz Komar otrzymali maksymalną liczbę punktów.

 
 
 
CZY MŁODZIEŻ MOŻE ROZWIJAĆ SWOJE ZAINTERESOWANIA W NASZYM MIEŚCIE?
 

Członkowie grupy: Kamila Itrich, Monika Stachewicz i Julita Banaszak. Uczennice zdobyły wiadomości na temat zainteresowań naszych rówieśników oraz tego w jaki sposób spędzają wolny czas. Dokonano porównania miejsc rozrywki w Łebie i w Trójmieście. Komisja przyznała 14 punktów za wykonane zadanie.

 
 
 
JAK STAĆ SIĘ ŚWIADOMYM INWESTOREM?
 

Zadanie projektowane wykonali uczniowie: Patryk Manthej, Przemysław Olech, Piotr Szycki i Karol Hinc. Młodzież dzięki realizacji poszczególnych zadań zdobyła wiadomości na temat elektrowni wiatrowych. W wyniku podjętych działań powstała prezentacja multimedialna i odbył się quiz interaktywny. Prace projektowe koordynował pan Leszek Fic.

 
 
 
 
 
BOOK CLUB - TWORZYMY BAJKI DLA DZIECI W JĘZYKU ANGIELSKIM
 

Uczennice Agnieszka Bielewicz, Emilia Kleina, Anna Lis i Dominika Murzyniec-Kamińska wspólnie napisały bajkę w języku angielskim pt. "Teodor i przyjaciele". W trakcie prezentacji projektu w tle słychać było muzykę do bajki, na tablicy publiczność mogła przeczytać tekst w języku angielskim. Zadbano o podział na role. Zespół otrzymał maksymalną liczbę punktów.

 
 
 
WPŁYW MOTORYZACJI NA ROZWÓJ SPOŁECZEŃSTWA?
 

Uczeń Dawid Breska przedstawił wpływ motoryzacji na życie człowieka i społeczeństwa. Wymienił wszystkie etapy motoryzacji i jakie niesie ona skutki. W wyniku podjętych działań powstały prezentacja multimedialna, wywiad - artykuł i plan miasta Łeby. Wywiad zostanie opublikowany na łamach szkolnej gazetki. Komisja przyznała 20 punktów.

 
GDZIE KRYJE SIĘ HISTORIA?
 

Głównym celem projektu było zapoznanie społeczności uczniowskiej z różnymi źródłami historycznymi, a także zachęcenie młodzieży do zdobywania wiedzy historycznej. Zespół opracował prezentację multimedialną, przygotował wystawę - Łeba w starej fotografii i dokonał prezentacji znalezionych eksponatów (aparat fotograficzny, kalkulator, dyktafon, magnetofon szpulowy, banknoty, klaser ze znaczkami) i gazety. Młodzież wykazała różnicę między niedokumentalnymi, a dokumentalnymi źródłami informacji. Źródła historyczne możemy podzielić na materialne (pisane i niepisane), a także niematerialne. Źródła historyczne dostarczają wiedzy o przeszłości i wszelkich śladach działalności człowieka. Dla ciekawostki uczniowie ukazali archeologię jako naukę wspomagającą naukę historyczną. Poznaliśmy wykopaliska archeologiczne w naszym miasteczku i zarys historii Łeby. Zdaniem uczniów cennym źródłem wiedzy historycznej są muzea, a historia po prostu jest wszędzie! Temat opracowały dwie grupy zadaniowe. Gr. I: Emil Gieryk, Jakub Ptaszyński, Marcin Czeterbuk, Maksymilian Fred, Adriana Kujałowicz i Monika Naczk. Gr. II: Wojciech Glegoła, Marcin Byczke, Dawid Szczechla, Maciej Tandek, Błażej Majsak i Rober Hachaj. Prace uczniów koordynował opiekun - pan Wiesław Baniak. Projekty gimnazjalne zostały ocenione pozytywnie.

 
 
 
 
 
ROZRYWKA DAWNIEJ A DZIŚ
 

Uczniowie klasy III b za pomocą prezentacji multimedialnej i na podstawie wyników przeprowadzonej ankiety dokonali porównania sposobów spędzania wolnego czasu dawniej i współcześnie. Zaprezentowali gry i sposoby spędzania wolnego czasu przez ludzi dawnych epok, np. igrzyska olimpijskie, walki gladiatorów, turnieje rycerskie, teatr grecki. Okazało się, iż współczesna młodzież ma wiele form rozrywki, tj. kino, telewizja, gry komputerowe, planszowe, karciane i inne (m.in. szachy, domino, kości). Miłośnicy kości i gry w domino spróbowali swoich sił. Warto było, gdyż czekały na nich ciekawe nagrody! Uczniowie Fabian Andrzejczak, Jacek Gałązka, Oskar Jaszczyk i Adrian Konkel otrzymali maksymalną liczbę punktów. Opiekę nad projektem sprawował pan Wiesław Baniak.

 
 
 
SYMETRYCZNIE CZY CHAOTYCZNIE WOKÓŁ NAS?
 

Celem projektu było poszukiwanie symetrii oraz chaotyczności w naszym otoczeniu, by udzielić odpowiedzi na pytanie czego jest więcej wokół nas. W projekcie uczestniczyli: Adrian Klawikowski, Angelika Dudzik, Wojciech Wawrzyniak, Łukasz Radłowski, Bartosz Nastuniak i Oliwia Bira. Uczniowie wykazali się umiejętnością pracy w grupie i tworzenia logicznych wniosków. Opiekę nad projektem sprawowała pani Magdalena Bartelik.