PROJEKTY
EDUKACYJNE 2011/2012 |
|
LP. |
OPIEKUNOWIE PROJEKTU |
TEMAT PROJEKTU |
1. |
Marzena Szachniuk |
Jak
zorganizować „Dzień Brytyjski” w naszej szkole? |
2. |
Joanna Jagodzińska |
Jak to
powiedzieć? Poradnik językowego savoir-vivr,u. |
3. |
Wiesław Baniak |
Jak
uczynić 3 Maja świętem radosnym? |
4. |
Wiesław Baniak |
Jak
motoryzacja wpływa na rozwój społeczeństwa? |
5. |
Wiesław Baniak |
Gdzie
kryje się historia? |
6. |
Ewelina Bas |
W jaki
sposób zmieniała się nasza szkoła w okresie 12 lat? |
7. |
Leszek Fic |
Jak stać
się świadomym inwestorem? |
8. |
Marzena Kietlińska-Antoniewicz |
Jak
powstaje scenariusz teatralny? |
9. |
Małgorzata Turek |
Palenie
jest niemodne i niezdrowe. |
10. |
Monika Rabka-Jóskowska |
Book
Club- tworzymy bajki dla dzieci w języku angielskim. |
11. |
Magdalena Bartelik |
Symetrycznie czy chaotycznie wokół nas. |
12. |
Tomasz Antoszek |
Jak
wygląda dzień dzisiejszy Anglika mieszkającego w Londynie? |
13. |
Tomasz Antoszek |
Czy
młodzież może rozwijać swoje zainteresowania w naszym
mieście? |
14. |
Izabela Rejmak |
Kolorowy
świat chemii – strącanie barwnych osadów substancji. |
15. |
Piotr Fugiel |
Jak
przygotować muzykę do musicalu? |
16. |
Elżbieta Frączek |
Jak
stworzyć choreografię? |
17. |
Grażyna Barun-Rulewska |
Jak
powstaje scenografia teatralna? |
|
Uwaga!
1. Zapisy u opiekunów
projektu i wybór tematu do 30 września
2011 roku.
2. Projekty będą realizowane
w roku szkolnym 2011/2012 w klasach II i III w grupach
międzyoddziałowych.
3. Jeden zespół uczniowski
może liczyć od 3 do 6 uczniów.
|
|
SPRAWOZDANIA Z
REALIZACJI PROJEKTÓW 2011/2012 |
|
PALENIE JEST NIEMODNE I NIEZDROWE |
|
25 stycznia 2012 roku członkowie zespołu
zadaniowego w ramach projektu edukacyjnego pod kierownictwem
pani Małgorzaty Turek omówili zagrożenia wynikające z palenia
papierosów. Młodzież zaprezentowała wyniki badań w oparciu o
przeprowadzone ankiety, analizę danych statystycznych, ciekawostki z Internetu czy
fachową literaturę. Odwiedzili także Urząd Miejski w Łebie, by
dowiedzieć się na temat projektu "Łeba wolna od dymu
tytoniowego", do którego przystąpiło nasze miasto oraz Gdańsk i
Kartuzy. Krótki wykład połączono z prezentacją
multimedialną. Uczniowie udowodnili, że potrafią w swojej pracy
wykorzystać narzędzia i środki technologii informacyjnej.
Podczas pokazu uczestnicy projektu wystąpili w roli:
nauczyciela, biernego palacza, obserwatora, artysty czy lekarza.
Szkolna komisja ds. projektu przyznała za wykonane zadanie 21 punktów.
Spektakl profilaktyczno-wychowawczy przygotowali: Marta
Przytuła, Marta Juda, Karol Wójcik, Mateusz Gębka, Weronika
Wiśniewska i Hubert Koniński. Plakat o tematyce antynikotynowej
narysował Mateusz Gębka z klasy II a. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KOLOROWY ŚWIAT CHEMII - STRĄCANIE BARWNYCH OSADÓW SUBSTANCJI |
|
25 stycznia 2012 roku grupa uczniów z kl. III
a i III b pod opieką pani Izabeli Rejmak zaprezentowała wyniki
swojej pracy nad projektem gimnazjalnym. Uczniowie dowiedli, że
chemia jest ciekawą dziedziną wiedzy. Publiczność zachwyciły
kolorowe osady i barwne "dymy" oraz umiejętność tworzenia
roztworów. Podczas każdego pokazu uczniowie szczegółowo omawiali
przebieg doświadczenia. Wkład pracy został zauważony przez
szkolną komisję w składzie: Janina Madejowska, Beata
Woszczyńska, Marta Kajnowska, Aleksandra Klein, Monika
Grudzińska, Wioletta Nowakowska i Grażyna Braun-Rulewska.
Projekt oceniono wysoko, bowiem przyznano maksymalną liczbę
punktów, tj. 21. Zaangażowanie całego zespołu zadaniowego w
realizację projektu zostanie wzięte pod uwagę w trakcie
wystawienia oceny z zachowania. Projekt
wykonali: Karolina Rausz, Tomasz Kisielewski, Anna
Kłobukowska, Wiktoria Konińska, Maja Barczyk i Monika Świderska. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JAK WYGLĄDA DZIEŃ
DZISIEJSZY ANGLIKA MIESZKAJĄCEGO W LONDYNIE? |
|
Harmonogram dnia Londyńczyka w formie
prezentacji multimedialnej przedstawili uczniowie z klasy II a.
Koordynatorem projektu był pan Tomasz Antoszek. Uczniowie Cezary
Grabowski, Radosław Leśniak, Marcin Wilkos i Robert Wszeborowski
po oficjalnym wystąpieniu przekazali prezentację projektu w
wersji elektronicznej do biblioteki szkolnej. Projekt został
wykonany na podstawie ankiet przeprowadzonych przez członków
grupy przebywających w Londynie. Dużą pomocą w realizacji
projektu była obserwacja życia codziennego mieszkańców Londynu.
Wyjazd zorganizował 29 Zastęp Starszoharcerski "Amicus",
kierowany przez Justynę Wszeborowską. Wszystkich zachwycił
fotoreportaż w postaci wystawy zdjęć. Zdaniem uczniów i opiekuna
projektu nasza młodzież odniosła wiele korzyści z realizacji
tego zadania. Potrafią oni posługiwać się planami miast i ciągów
komunikacyjnych, poszerzyli wiedzę o historii Londynu, a także
przełamali barierę językową. Komisja oceniła pracę uczniów
bardzo wysoko, przyznając 21 punktów. |
|
|
|
|
|
JAK TO POWIEDZIEĆ?
PORADNIK JĘZYKOWEGO SAVOIR-VIVR'U |
|
Projekt edukacyjny pod kierunkiem pani Joanny
Jagodzińskiej wykonali uczniowie z drugich i trzecich klas.
Wykonawcy projektu Justyna Daszkiewicz, Mikołaj Grzywna, Julia
Klawikowska, Martyna Kubis i Agnieszka Kubis dowiedli, że nasze
maniery świadczą o nas samych. Osoba, która zna zasady
savoir-vivr'u postrzegana jest jako obyta i kulturalna. Takim
ludziom powierza się wysokie stanowiska, czy władzę. W
opracowanym przez uczniów poradniku językowym znajdują się
informacje jak należy zachować się w różnych
sytuacjach i jak poprawnie stworzyć swoją wypowiedź. Po
prezentacji poradnika na forum uczniowie przekazali materiały do
biblioteki szkolnej, aby w przyszłości uniknąć popełniania gafy
w różnych sytuacjach. Za wykonane zadanie przyznano 21 punktów. |
|
|
|
|
|
JAK
ZORGANIZOWAĆ ,,DZIEŃ BRYTYJSKI'' W NASZEJ SZKOLE? |
|
Dzięki podjętym
działaniom uczniowie poszerzyli naszą wiedzę o Wielkiej Brytanii
z zakresu historii kultury, turystyki, zwyczajów, a nawet
samego języka. Poznaliśmy wybitnych ludzi ze świata literatury,
nauki i muzyki. Grupa projektowa przygotowała scenografię,
prezentację multimedialną i arkusze służące do przeprowadzenia
konkursów. Koordynatorem projektu była pani Marzena Szachniuk, a
wykonawcami przedsięwzięcia: Martyna Ambrosiewicz, Klaudia
Czaja, Nikola Smolińska, Eryk Kostrzewa i Arkadiusz
Okenczyc. Za wykonane zadanie przyznano 21 punktów. |
|
|
|
|
|
|
|
W
JAKI SPOSÓB ZMIENIAŁA SIĘ NASZA SZKOŁA W OKRESIE 12 LAT? |
|
21 marca 2012 roku uczniowie klas trzecich
zapoznali całą społeczność gimnazjum z historią szkoły. W ramach
promocji naszej placówki w środowisku
lokalnym i w poczuciu odpowiedzialności za pielęgnowanie
tradycji szkolnych grupa zadaniowa opracowała folder reklamowy,
prezentację multimedialną i wykonała makietę budynku szkoły.
Ogromne zainteresowanie i
żywą reakcję wzbudził
pokaz multimedialny.
Za pośrednictwem galerii zdjęć ukazujących działalność
gimnazjum, wróciliśmy wspomnieniami do miłych chwil.
Wykonawcy projektu: Magdalena Woronowska, Mateusz Podolak, Kamil
Maszkiewski i Łukasz Komar otrzymali maksymalną liczbę punktów.
|
|
|
|
|
|
CZY MŁODZIEŻ MOŻE
ROZWIJAĆ SWOJE ZAINTERESOWANIA W NASZYM MIEŚCIE? |
|
Członkowie
grupy: Kamila Itrich, Monika Stachewicz i Julita Banaszak.
Uczennice zdobyły wiadomości na temat zainteresowań naszych
rówieśników oraz tego w jaki sposób spędzają wolny czas.
Dokonano porównania miejsc rozrywki w Łebie i w Trójmieście.
Komisja przyznała 14 punktów za wykonane zadanie. |
|
|
|
|
|
JAK STAĆ SIĘ ŚWIADOMYM
INWESTOREM? |
|
Zadanie
projektowane wykonali uczniowie: Patryk Manthej, Przemysław
Olech, Piotr Szycki i Karol Hinc. Młodzież dzięki realizacji
poszczególnych zadań zdobyła wiadomości na temat elektrowni
wiatrowych. W wyniku podjętych działań powstała prezentacja
multimedialna i odbył się quiz interaktywny. Prace projektowe
koordynował pan Leszek Fic. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BOOK CLUB - TWORZYMY
BAJKI DLA DZIECI W JĘZYKU ANGIELSKIM |
|
Uczennice
Agnieszka Bielewicz, Emilia Kleina, Anna Lis i Dominika
Murzyniec-Kamińska wspólnie napisały bajkę w języku angielskim
pt. "Teodor i przyjaciele". W trakcie prezentacji projektu w tle
słychać było muzykę do bajki, na tablicy publiczność mogła
przeczytać tekst w języku angielskim. Zadbano o podział na role.
Zespół otrzymał maksymalną liczbę punktów. |
|
|
|
|
|
WPŁYW MOTORYZACJI NA
ROZWÓJ SPOŁECZEŃSTWA? |
|
Uczeń Dawid
Breska przedstawił wpływ motoryzacji na życie człowieka i
społeczeństwa. Wymienił wszystkie etapy motoryzacji i jakie
niesie ona skutki. W wyniku podjętych działań powstały
prezentacja multimedialna, wywiad - artykuł i plan miasta Łeby.
Wywiad zostanie opublikowany na łamach szkolnej gazetki. Komisja
przyznała 20 punktów. |
|
GDZIE KRYJE SIĘ HISTORIA? |
|
Głównym celem
projektu było zapoznanie społeczności uczniowskiej z różnymi
źródłami historycznymi, a także zachęcenie młodzieży do
zdobywania wiedzy historycznej. Zespół opracował prezentację
multimedialną, przygotował wystawę - Łeba w starej fotografii i
dokonał prezentacji znalezionych eksponatów (aparat
fotograficzny, kalkulator, dyktafon, magnetofon szpulowy,
banknoty, klaser ze znaczkami) i gazety. Młodzież wykazała
różnicę między niedokumentalnymi, a dokumentalnymi źródłami
informacji. Źródła historyczne możemy podzielić na materialne
(pisane i niepisane), a także niematerialne. Źródła historyczne
dostarczają wiedzy o przeszłości i wszelkich śladach
działalności człowieka. Dla ciekawostki uczniowie ukazali
archeologię jako naukę wspomagającą naukę historyczną.
Poznaliśmy wykopaliska archeologiczne w naszym miasteczku i
zarys historii Łeby. Zdaniem uczniów cennym źródłem wiedzy
historycznej są muzea, a historia po prostu jest wszędzie! Temat
opracowały dwie grupy zadaniowe. Gr. I: Emil Gieryk, Jakub
Ptaszyński, Marcin Czeterbuk, Maksymilian Fred, Adriana
Kujałowicz i Monika Naczk. Gr. II:
Wojciech Glegoła, Marcin Byczke, Dawid Szczechla, Maciej Tandek,
Błażej Majsak i Rober Hachaj. Prace uczniów koordynował opiekun
- pan Wiesław Baniak. Projekty gimnazjalne zostały ocenione
pozytywnie. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ROZRYWKA DAWNIEJ A DZIŚ |
|
Uczniowie klasy III b za pomocą
prezentacji multimedialnej i na podstawie wyników
przeprowadzonej ankiety dokonali porównania sposobów spędzania
wolnego czasu dawniej i współcześnie. Zaprezentowali gry i
sposoby spędzania wolnego czasu przez ludzi dawnych epok, np.
igrzyska olimpijskie, walki gladiatorów, turnieje rycerskie,
teatr grecki. Okazało się, iż współczesna młodzież ma wiele form
rozrywki, tj. kino, telewizja, gry komputerowe, planszowe,
karciane i inne (m.in. szachy, domino, kości). Miłośnicy kości i
gry w domino spróbowali swoich sił. Warto było, gdyż czekały na
nich ciekawe nagrody! Uczniowie Fabian Andrzejczak, Jacek
Gałązka, Oskar Jaszczyk i Adrian Konkel otrzymali maksymalną
liczbę punktów. Opiekę nad projektem sprawował pan Wiesław
Baniak. |
|
|
|
|
|
SYMETRYCZNIE CZY CHAOTYCZNIE WOKÓŁ NAS? |
|
Celem projektu
było poszukiwanie symetrii oraz chaotyczności w naszym
otoczeniu, by udzielić odpowiedzi na pytanie czego jest więcej
wokół nas. W projekcie uczestniczyli: Adrian Klawikowski,
Angelika Dudzik, Wojciech Wawrzyniak, Łukasz Radłowski, Bartosz
Nastuniak i Oliwia Bira. Uczniowie wykazali się umiejętnością
pracy w grupie i tworzenia logicznych wniosków. Opiekę nad
projektem sprawowała pani Magdalena Bartelik. |
|
|
|
|
|
|